《入雄心菩薩行論》第八品 修禪定(五)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第八品 修禪定(五)
གཞན་རྣམས་མིག་གིས་བལྟ་ན་ཡང་། གང་ཞིག་ཡོངས་སུ་བསྲུང་གྱུར་པ།
昔時若為他人見 汝全力悉心守護
ཇི་སྲིད་དེ་ནི་དེས་ཟ་ན། སེར་སྣ་ཅན་ཁྱོད་ཅིས་མི་བསྲུང་།
現今為鷹啄食時 慳吝者何不守護
ཤ་ཡི་ཕུང་པོ་འདི་མཐོང་ནས། བྱ་རྒོད་དང་གཞན་ཟ་བྱེད་ན།
若見屍肉藴堆後 變為鷹獸之食物
གཞན་གྱི་ཟས་ལ་མེ་ཏོག་གི་། ཕྲེང་བ་ཙ་ནྡན་རྒྱན་གྱིས་མཆོད།
鳥獸食物前以花 何以花鬘旃檀供
རུས་གོང་ཉིད་དུ་མཐོང་ནས་ནི། མི་འགུལ་ཡང་ནི་ཁྱོད་སྐྲག་ན།
若見屍骸白骨時 不動汝卻極怖畏
རོ་ལངས་བཞིན་དུ་འགའ་ཡིས་ཀྱང་། བསྐྱོད་པར་གྱུར་ན་ཅིས་མི་འཇིགས།
如是等同如起屍 動盪活人何不懼
གང་ལ་གཡོགས་ཀྱང་འདི་ཆགས་པ། དེ་མ་གཡོགས་ན་ཅིས་མི་འདོད།
當彼覆蔽汝貪婪 未覆蔽何不貪著
དེ་ལ་དགོས་པ་མེད་ན་ནི། གཡོགས་པ་ལ་ནི་ཅི་ཕྱིར་འབྱུང་།
於此屍骸不貪愛 於覆者何以貪愛
ཟས་ནི་གཅིག་པུ་ཉིད་ལས་ནི། བཤང་དང་ཁ་ཆུ་བྱུང་གྱུར་ན།
悉皆從一食物生 生出便溺及唾液
དེ་ལས་བཤང་ལ་མི་དགའ་ཞིང། ཁ་ཆུ་ལ་ཁྱོད་ཅི་ཕྱིར་དགའ།
其中便溺非所愛 何故貪愛於唾液
ཤིང་བལ་རེག་ན་འཇམ་པ་ཡི། སྡས་ལ་དགའ་བར་མི་བྱེད་པར།
樂於觸摸細柔軟 何不貪著軟棉枕
དྲི་ང་འཛག་པ་མ་ཡིན་ཞེས། འདོད་ལྡན་མིག་གཙང་བ་ལ་རྨོངས།
謂無臭味及漏泄 欲者為不淨痴迷
འདོད་ལྡན་ངན་པ་རྨོངས་པ་རྣམས། ཤིང་བལ་རེག་ན་འཇམ་པ་ལའང་།
極為貪婪愚痴眾 木棉枕雖柔軟亦
ཉལ་པོ་བྱ་བར་མི་ནུས་ཞེས། དེ་ལ་ཁྲོ་བ་དག་ཏུ་བྱེད།
無法行兩相交合 於彼相反而生瞋
གལ་ཏེ་མི་གཙང་ཆགས་མེད་ན། རུས་གཟེབ་རྒྱུས་པས་སྦྲེལ་བ་ལ།
若貪婪乃非不淨 骨骼與筋絡連結
ཤ་ཡི་འདམ་གྱིས་ཞལ་ཞལ་བྱས། གཞན་ཁྱོད་ཅི་ཕྱིར་པར་དུ་འཁྱུད།
血肉皮泥塗其外 為何將其擁入懷
ཁྱོད་ཉིད་མི་གཙང་མང་ཡོད་པ། དེ་ཉིད་ལ་ཁྱོད་གཏན་སྤྱོད་ཅིང་།
汝身具諸多不淨 時常供汝受用擁
མི་གཙང་རྐྱལ་པ་གཞན་དག་ལའང་། མི་གཙང་བརྐམ་པས་འདོད་པར་བྱེད།
何故於他不淨囊 貪求不淨生貪婪
བདག་ནི་ཤ་འདི་ལ་དགའ་ཞེས། རེག་དང་བལྟ་བར་འདོད་ན་ཀོ།
若謂喜好為肌膚 則欲觸碰及觀看
སེམས་མེད་པ་ཡི་རང་བཞིན་གྱི། ཤ་ནི་ཁྱོད་ཀོ་ཇི་ལྟར་འདོད།
如是無心之本質 此時汝欲觸觀否
འདོད་པའི་སེམས་གང་ཡིན་པ་དེ། རེག་དང་བལྟ་བར་མི་ནུས་ལ།
貪欲其心如此是 不可觸碰不可見
གང་ཞིག་ནུས་དེ་ཤེས་པ་མིན། དོན་མེད་འཁྱུད་དེས་ཅི་ཞིག་བྱ།
能觸見則非心識 何故擁抱有何用
མི་གཙང་རང་བཞིན་གཞན་གྱི་ལུས། མི་རྟོགས་ངོ་མཚར་མི་ཆེ་ཡི།
他身本質唯不淨 縱不知未為奇哉
རང་ཉིད་མི་གཙང་ཉིད་ཡིན་པར། རྟོགས་པར་མི་འགྱུར་ངོ་མཚར་ཆེ།
自身本質亦不淨 若不知則甚奇哉
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

《極樂願文》 2.12懺悔未知自性罪之一

《入雄心菩薩行論》第六品修忍辱

印度那爛陀的大班智達寂天菩薩所寫的《入菩薩行論》是世界上闡述成佛道路、菩提行道上最究竟圓滿的著作。