《入雄心菩薩行論》第七品 精進(九)
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第七品 精進(九)
སྟོབས་ཉམས་པ་དང་རྗེས་འབྲེལ་ན། སླར་བྱའི་དོན་དུ་དོར་བར་བྱ།
身心疲乏隨之時 為恆久行應暫息
ལེགས་པར་ཟིན་ན་ཕྱི་མ་དང་། ཕྱི་མ་འདོད་པས་དེ་སྤང་བྱ།
善加掌握則未來 繼行已成應暫捨
འཐབ་རྙིང་དགྲ་དང་ལྷན་ཅིག་ཏུ། གཡུལ་ངོར་རལ་ཁ་ལྷགས་པ་བཞིན།
猶如宿將遇敵時 臨陣交鋒兵刃接
ཉོན་མོངས་མཚོན་ལས་གཟུར་བྱ་ཞིང་། ཉོན་མོངས་དགྲ་རྣམས་གཞོམ་པར་བཏེག
應避煩惱尖銳鋒 煩惱仇敵皆降伏
གཡུལ་དུ་རལ་གྲི་ལྷུང་གྱུར་ན། འཇིགས་པས་མྱུར་དུ་ལེན་པ་ལྟར།
若人臨陣失其劍 懼殺速疾即拾起
དེ་བཞིན་དྲན་པའི་མཚོན་ཤོར་ན། དམྱལ་བའི་འཇིགས་དྲན་མྱུར་དུ་བླང་།
等同捨離正知劍 懼地獄苦疾守持
ཇི་ལྟར་ཁྲག་ལ་བརྟེན་བཅས་ནས། དུག་ནི་ལུས་ལ་ཁྱབ་འགྱུར་བ།
血循身軀而流動 箭毒速疾遍全身
དེ་བཞིན་གླགས་ནི་རྙེད་པ་ན། ཉེས་པས་སེམས་ལ་ཁྱབ་པར་འགྱུར།
煩惱尋隙行破壞 罪惡速遍佈其心
ཡུངས་མར་བཀང་བའི་སྣོད་བཀུར་ལ། རལ་གྲི་ཐོགས་པས་དྲུང་བསྡད་དེ།
如持盛滿油之器 持劍者伺其旁側
བོ་ན་གསོད་བསྡིགས་འཇིགས་པ་ལྟར། བརྟུལ་ཞུགས་ཅན་གྱིས་དེ་བཞིན་སྒྲིམ།
油溢即殺恐嚇之 淨入者必不放逸
དེ་བས་པང་དུ་སྤྲུལ་འོངས་ན། ཇི་ལྟར་རིངས་པར་ལྡང་བ་ལྟར།
如是毒蛇入懷中 立即恐慌而驚起
དེ་བཞིན་གཉིད་དང་སྙོམ་འོངས་ན། མྱུར་དུ་དེ་དག་བཟློག་པར་བྱ།
等同睡眠懈怠臨 速疾於此應回遮
ཉེས་པ་བྱུང་བ་རེ་རེ་ཞིང་། བདག་ལ་སྨད་ནས་ཅི་ནས་ཀྱང་།
每當罪過缺失亦 恆應深切自訶責
བདག་ལ་ཕྱིས་འདི་མི་འབྱུང་ང། དེ་ལྟར་བྱ་ཞེས་ཡུན་རིང་བསམ།
願吾往後不復作 應當如是屢思惟
ཇི་ལྟར་གནས་སྐབས་འདི་དག་ལ། དྲན་པ་གོམས་པ་ཉིད་འགྱུར་ཞེས།
故於一切時日中 正知正念當熟稔
རྒྱུ་འདི་ཡིས་ནི་ཕྲད་པའམ། རིགས་པའི་ལས་ནི་འདོད་པར་བྱ།
以此因依善知識 如理思惟而行持
ཅི་ནས་ལས་བྱེད་སྔོན་རོལ་ནས། ཐམས་ཅད་ལ་ནི་མཐུ་ཡོད་པ།
行持任何善事前 凡事全然具力量
དེ་ལྟར་བག་ཡོད་གཏམ་དྲན་ཏེ། བདག་ཉིད་ལྡང་བ་ཡང་བར་བྱ།
思惟不放逸教言 自身易歡喜融成
ཇི་ལྟར་རླུང་ནི་འགྲོ་བ་དང་། འོང་བས་ཤིང་བལ་དབང་བསྒྱུར་བ།
如是風任意來去 吹拂微絮極輕盈
དེ་བཞིན་སྤྲོ་བས་དབང་བསྒྱུར་ཏེ། དེ་ལྟར་ན་ནི་འགྲུབ་པར་འགྱུར།
歡喜自在之心力 如是善事易成辦
བརྩོན་འགྲུས་བསྟན་པ་སྟན་པ་སྟེ་ལེའུ་བདུན་པའོ།།
第七品 精進品竟成
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第七品 精進(九)
སྟོབས་ཉམས་པ་དང་རྗེས་འབྲེལ་ན། སླར་བྱའི་དོན་དུ་དོར་བར་བྱ།
身心疲乏隨之時 為恆久行應暫息
ལེགས་པར་ཟིན་ན་ཕྱི་མ་དང་། ཕྱི་མ་འདོད་པས་དེ་སྤང་བྱ།
善加掌握則未來 繼行已成應暫捨
འཐབ་རྙིང་དགྲ་དང་ལྷན་ཅིག་ཏུ། གཡུལ་ངོར་རལ་ཁ་ལྷགས་པ་བཞིན།
猶如宿將遇敵時 臨陣交鋒兵刃接
ཉོན་མོངས་མཚོན་ལས་གཟུར་བྱ་ཞིང་། ཉོན་མོངས་དགྲ་རྣམས་གཞོམ་པར་བཏེག
應避煩惱尖銳鋒 煩惱仇敵皆降伏
གཡུལ་དུ་རལ་གྲི་ལྷུང་གྱུར་ན། འཇིགས་པས་མྱུར་དུ་ལེན་པ་ལྟར།
若人臨陣失其劍 懼殺速疾即拾起
དེ་བཞིན་དྲན་པའི་མཚོན་ཤོར་ན། དམྱལ་བའི་འཇིགས་དྲན་མྱུར་དུ་བླང་།
等同捨離正知劍 懼地獄苦疾守持
ཇི་ལྟར་ཁྲག་ལ་བརྟེན་བཅས་ནས། དུག་ནི་ལུས་ལ་ཁྱབ་འགྱུར་བ།
血循身軀而流動 箭毒速疾遍全身
དེ་བཞིན་གླགས་ནི་རྙེད་པ་ན། ཉེས་པས་སེམས་ལ་ཁྱབ་པར་འགྱུར།
煩惱尋隙行破壞 罪惡速遍佈其心
ཡུངས་མར་བཀང་བའི་སྣོད་བཀུར་ལ། རལ་གྲི་ཐོགས་པས་དྲུང་བསྡད་དེ།
如持盛滿油之器 持劍者伺其旁側
བོ་ན་གསོད་བསྡིགས་འཇིགས་པ་ལྟར། བརྟུལ་ཞུགས་ཅན་གྱིས་དེ་བཞིན་སྒྲིམ།
油溢即殺恐嚇之 淨入者必不放逸
དེ་བས་པང་དུ་སྤྲུལ་འོངས་ན། ཇི་ལྟར་རིངས་པར་ལྡང་བ་ལྟར།
如是毒蛇入懷中 立即恐慌而驚起
དེ་བཞིན་གཉིད་དང་སྙོམ་འོངས་ན། མྱུར་དུ་དེ་དག་བཟློག་པར་བྱ།
等同睡眠懈怠臨 速疾於此應回遮
ཉེས་པ་བྱུང་བ་རེ་རེ་ཞིང་། བདག་ལ་སྨད་ནས་ཅི་ནས་ཀྱང་།
每當罪過缺失亦 恆應深切自訶責
བདག་ལ་ཕྱིས་འདི་མི་འབྱུང་ང། དེ་ལྟར་བྱ་ཞེས་ཡུན་རིང་བསམ།
願吾往後不復作 應當如是屢思惟
ཇི་ལྟར་གནས་སྐབས་འདི་དག་ལ། དྲན་པ་གོམས་པ་ཉིད་འགྱུར་ཞེས།
故於一切時日中 正知正念當熟稔
རྒྱུ་འདི་ཡིས་ནི་ཕྲད་པའམ། རིགས་པའི་ལས་ནི་འདོད་པར་བྱ།
以此因依善知識 如理思惟而行持
ཅི་ནས་ལས་བྱེད་སྔོན་རོལ་ནས། ཐམས་ཅད་ལ་ནི་མཐུ་ཡོད་པ།
行持任何善事前 凡事全然具力量
དེ་ལྟར་བག་ཡོད་གཏམ་དྲན་ཏེ། བདག་ཉིད་ལྡང་བ་ཡང་བར་བྱ།
思惟不放逸教言 自身易歡喜融成
ཇི་ལྟར་རླུང་ནི་འགྲོ་བ་དང་། འོང་བས་ཤིང་བལ་དབང་བསྒྱུར་བ།
如是風任意來去 吹拂微絮極輕盈
དེ་བཞིན་སྤྲོ་བས་དབང་བསྒྱུར་ཏེ། དེ་ལྟར་ན་ནི་འགྲུབ་པར་འགྱུར།
歡喜自在之心力 如是善事易成辦
བརྩོན་འགྲུས་བསྟན་པ་སྟན་པ་སྟེ་ལེའུ་བདུན་པའོ།།
第七品 精進品竟成
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言