《入雄心菩薩行論》第七品 精進(八)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第七品 精進(八)
གང་ཞིག་ང་རྒྱལ་དགྲ་ལས་རྒྱལ་ཕྱིར་ང་རྒྱལ་འཆང་། དེ་ནི་ང་རྒྱལ་ཅན་དང་རྣམ་རྒྱལ་དཔའ་དེ་ཉིད།
孰勝於煩惱慢敵故此我慢 此即為我慢者永勝之影響
གང་ཞིག་ང་རྒྱལ་དགྲ་བདོ་བ་ཡང་ངེས་བཅོམ་སྟེ། འགྲོ་ལ་འདོད་བཞིན་རྒྱལ་བའི་འབྲས་བུ་རྫོགས་པར་བྱེད།
任誰傲慢敵噴湧必應滅除 有情所求永勝佛果速圓滿
ཉོན་མོངས་ཕྱོགས་ཀྱི་ཁྲོད་གནས་ན། རྣམ་པ་སྟོང་དུ་སྲན་གཟུགས་ཏེ།
若居煩惱諸種類 應須長時千方忍
ཝ་ལ་སོགས་པས་སེང་གེ་བཞིན། ཉོན་མོངས་ཚོགས་ཀྱིས་མི་ཚུགས་བྱ།
如狐群等避獅般 莫為煩惱所侵擾
ཉམ་ང་ཆེ་ཐང་བྱུང་གྱུར་ཀྱང་། མི་ཡིས་མིག་ནི་བསྲུང་བ་ལྟར།
若人突遭危險時 首當守護眼睛般
དེ་བཞིན་ཉམ་ང་བྱུང་གྱུར་ཀྱང་། ཉོན་མོངས་དབང་དུ་མི་འགྱུར་བྱ།
等同突遇危難時 自心莫隨煩惱轉
བདག་ནི་བསྲེགས་ཏེ་བསད་གྱུར་ཏམ། བདག་གི་མགོ་བོ་བཅད་ཀྱང་བླ།
寧可燒身被殺害 乃至斷頭亦容易
རྣམ་པ་ཀུན་དུ་ཉོན་མོངས་པའི། དགྲ་ལ་འདུད་པར་མི་བྱའོ།
恆久於煩惱現前 對此敵人不投降
དེ་བཞིན་གནས་སྐབས་ཐམས་ཅད་དུ། རིགས་པ་ལས་ནི་གཞན་མི་སྤྱད།
等同一切時處中 非如理法不行持
རྩེད་མོའི་བདེ་འབྲས་འདོད་པ་ལྟར། འདི་ཡིས་བྱ་བའི་ལས་གང་ཡིན།
如童逐樂希求般 不問所為乃何事
ལས་དེ་ལ་ནི་ཞེན་བྱ་སྟེ། ལས་དེས་མི་ངོམས་དགའ་བར་བྱ།
心應極為耽著於 無厭足而應歡喜
བདེ་བའི་དོན་དུ་ལས་བྱས་ཀྱང་། བེད་འགྱུར་མི་འགྱུར་གཏོལ་མེད་ཀྱི།
為求快樂行諸事 得樂不得不確知
གང་གི་ལས་ཉིད་བདེ་འགྱུར་བ། དེ་ལས་མི་བྱེད་ཇི་ལྟར་བདེ།
若作此事得安樂 不行持豈得安樂
སྤུ་གྲིའི་སོར་ཆགས་སྦྲང་རྩི་ལྟའི། འདོད་པ་རྣམས་ཀྱིས་མི་ངོམས་ན།
如舐利刀鋒上蜜 於諸欲求無滿足
རྣམ་སྨིན་བདེ་ལ་ཞི་བ་ཡི། བསོད་ནམས་ཀྱིས་ལྟ་ཅི་སྟེ་ངོམས།
異熟安樂寂靜果 福報何以感飽足
དེ་ལྟས་ལས་ཚར་ཕྱིན་བྱའི་ཕྱིར། ཉི་མ་ཕྱེད་དུས་གདུངས་པ་ཡི།
是故為成辦之事 猶如酷午熾熱之
གླང་ཆེན་མཚོ་ཕྲད་མཚོར་འཇུག་ལྟར། ལས་དེ་ལ་ཡང་འཇུག་པར་བྱ།
大象遇池疾融入 為彼歡喜而趣行
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

《極樂願文》 2.12懺悔未知自性罪之一

《入雄心菩薩行論》第六品修忍辱

印度那爛陀的大班智達寂天菩薩所寫的《入菩薩行論》是世界上闡述成佛道路、菩提行道上最究竟圓滿的著作。