《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(一)
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品(一)
ཡན་ལག་འདི་དག་ཐམས་ཅད་ནི།། ཐུབ་པས་ཤེས་རབ་དོན་དུ་གསུངས།།
此諸支分咸全謂 能仁悉為智慧宣
དེ་ཡི་ཕྱིར་ན་སྡུག་བསྔལ་དག།། ཞི་བར་འདོད་པས་ཤེས་རབ་བསྐྱེད།།
諸苦皆欲淨化則 是故須令智慧生
ཀུན་རྫོབ་དང་ནི་དོན་དམ་སྟེ།། འདི་ནི་བདེན་པ་གཉིས་སུ་འདོད།།
世俗諦及勝義諦 此乃稱許為二諦
དོན་དམ་བློ་ཡི་སྤྱོད་ཡུལ་མིན།། བློ་ནི་ཀུན་རྫོབ་ཡིན་པར་བརྗོད།།
勝義非心思範疇 心思即是世俗諦
དེ་ལ་འཇིག་རྟེན་རྣམ་པ་གཉིས་མཐོང།། རྣལ་འབྱོར་པ་དང་ཕལ་པའོ།།
滅依世間二種見 諦悟瑜伽與庸凡
དེ་ལ་འཇིག་རྟེན་ཕལ་པ་ནི།། རྣལ་འབྱོར་འཇིག་རྟེན་གྱིས་གནོད་ཅིང་།།
此種滅依庸凡者 諦悟瑜伽能破遮
རྣལ་འབྱོར་པ་ཡང་བློ་ཁྱད་ཀྱིས།། གོང་མ་གོང་མ་རྣམས་ཀྱིས་གནོད།།
瑜伽睿智差別因 上上遞增更超勝
གཉི་གས་ཀ་ཡང་ནི་འདོད་པའི་དཔེས།། འབྲས་བུའི་དོན་དུ་མ་དཔྱད་ཕྱིར།།
二部皆同許比喻 為成果故未研察
འཇིག་རྟེན་པ་ཡིས་དངོས་མཐོང་ཞིང།། ཡང་དག་ཉིད་དུའང་རྟོག་བྱེད་ཀྱི།།
滅依世人見世物 真實之理所認定
སྒྱུ་མ་ལྟ་བུར་མིན་པས་འདིར།། རྣལ་འབྱོར་པ་དང་འཇིག་རྟེན་རྩོད།།
而非如幻般了知 瑜伽士與世人諍
གཟུགས་སོགས་མངོན་སུམ་ཉིད་ཀྱང་ནི།། གྲགས་པས་ཡིན་གྱི་ཚད་མས་མིན།།
色等真實示現亦 共取名稱非量矣
དེ་ནི་མི་གཙང་ལ་སོགས་ལ།། གཙང་སོགས་གྲགས་པ་བཞིན་དུ་རྫུན།།
此乃不淨無常等 淨等稱響般不真
འཇིག་རྟེན་གཞུག་པའི་དོན་དུ་ནི།། མགོན་པོས་དངོས་བསྟན་དེ་ཉིད་དུ།།
為導滅依人入門 怙主實演勝義言
དེ་དག་སྐད་ཅིག་མ་ཉིད་མིན།། ཀུན་རྫོབ་ཏུ་ཡང་འགལ་ཞེ་ན།།
此些並非剎那間 世俗亦成相違矣
རྣལ་འབྱོར་ཀུན་རྫོབ་ཉེས་མེད་དེ།། འཇིག་རྟེན་ལ་ལྟོས་དེ་ཉིད་མཐོང།།
瑜伽認世俗無謬 滅依者謂見真實
གཞན་དུ་བུད་མེད་མི་གཙང་བར།། ངེས་རྟོགས་འཇིག་རྟེན་གྱིས་གནོད་འགྱུར།།
此外女性乃不淨 確悟滅依者能駁
持明仁增塔欽新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品(一)
ཡན་ལག་འདི་དག་ཐམས་ཅད་ནི།། ཐུབ་པས་ཤེས་རབ་དོན་དུ་གསུངས།།
此諸支分咸全謂 能仁悉為智慧宣
དེ་ཡི་ཕྱིར་ན་སྡུག་བསྔལ་དག།། ཞི་བར་འདོད་པས་ཤེས་རབ་བསྐྱེད།།
諸苦皆欲淨化則 是故須令智慧生
ཀུན་རྫོབ་དང་ནི་དོན་དམ་སྟེ།། འདི་ནི་བདེན་པ་གཉིས་སུ་འདོད།།
世俗諦及勝義諦 此乃稱許為二諦
དོན་དམ་བློ་ཡི་སྤྱོད་ཡུལ་མིན།། བློ་ནི་ཀུན་རྫོབ་ཡིན་པར་བརྗོད།།
勝義非心思範疇 心思即是世俗諦
དེ་ལ་འཇིག་རྟེན་རྣམ་པ་གཉིས་མཐོང།། རྣལ་འབྱོར་པ་དང་ཕལ་པའོ།།
滅依世間二種見 諦悟瑜伽與庸凡
དེ་ལ་འཇིག་རྟེན་ཕལ་པ་ནི།། རྣལ་འབྱོར་འཇིག་རྟེན་གྱིས་གནོད་ཅིང་།།
此種滅依庸凡者 諦悟瑜伽能破遮
རྣལ་འབྱོར་པ་ཡང་བློ་ཁྱད་ཀྱིས།། གོང་མ་གོང་མ་རྣམས་ཀྱིས་གནོད།།
瑜伽睿智差別因 上上遞增更超勝
གཉི་གས་ཀ་ཡང་ནི་འདོད་པའི་དཔེས།། འབྲས་བུའི་དོན་དུ་མ་དཔྱད་ཕྱིར།།
二部皆同許比喻 為成果故未研察
འཇིག་རྟེན་པ་ཡིས་དངོས་མཐོང་ཞིང།། ཡང་དག་ཉིད་དུའང་རྟོག་བྱེད་ཀྱི།།
滅依世人見世物 真實之理所認定
སྒྱུ་མ་ལྟ་བུར་མིན་པས་འདིར།། རྣལ་འབྱོར་པ་དང་འཇིག་རྟེན་རྩོད།།
而非如幻般了知 瑜伽士與世人諍
གཟུགས་སོགས་མངོན་སུམ་ཉིད་ཀྱང་ནི།། གྲགས་པས་ཡིན་གྱི་ཚད་མས་མིན།།
色等真實示現亦 共取名稱非量矣
དེ་ནི་མི་གཙང་ལ་སོགས་ལ།། གཙང་སོགས་གྲགས་པ་བཞིན་དུ་རྫུན།།
此乃不淨無常等 淨等稱響般不真
འཇིག་རྟེན་གཞུག་པའི་དོན་དུ་ནི།། མགོན་པོས་དངོས་བསྟན་དེ་ཉིད་དུ།།
為導滅依人入門 怙主實演勝義言
དེ་དག་སྐད་ཅིག་མ་ཉིད་མིན།། ཀུན་རྫོབ་ཏུ་ཡང་འགལ་ཞེ་ན།།
此些並非剎那間 世俗亦成相違矣
རྣལ་འབྱོར་ཀུན་རྫོབ་ཉེས་མེད་དེ།། འཇིག་རྟེན་ལ་ལྟོས་དེ་ཉིད་མཐོང།།
瑜伽認世俗無謬 滅依者謂見真實
གཞན་དུ་བུད་མེད་མི་གཙང་བར།། ངེས་རྟོགས་འཇིག་རྟེན་གྱིས་གནོད་འགྱུར།།
此外女性乃不淨 確悟滅依者能駁
持明仁增塔欽新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言