《入雄心菩薩行論》第七品 精進(五)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第七品 精進(五)
བདག་དང་གཞན་གྱི་ཉེས་པ་ནི། དཔག་མེད་བདག་གིས་གཞོམ་བྱ་སྟེ།
自他之諸多缺惡 無量我曾誓淨化
གང་དུ་ཉེས་པ་རེ་རེ་ལའང་། བསྐལ་པ་རྒྱ་མཚོ་ཟད་འགྱུར་བ།
此等缺失惡業亦 縱經劫海難消盡
ཉེས་ཟད་རྩོམ་པ་དེ་ཡི་ནི། ཆ་ཡང་བདག་ལ་མ་མཐོང་ན།
為淨化缺失罪惡 未見我絲毫行持
སྡུག་བསྔལ་དཔག་ཏུ་མེད་པའི་གནས། བདག་ཀོ་ཅི་ཕྱིར་སྙིང་མ་གས།
無量痛苦之處境 我心為何不爆裂
བདག་དང་གཞན་གྱི་ཡོན་ཏན་ནི། མང་པོ་བདག་གིས་བསྒྲུབ་བྱ་སྟེ།
自他之功德乃謂 學道由己而行持
དེ་ལ་ཡོན་ཏན་རེ་རེ་ཡང་། བསྐལ་པ་རྒྱ་མཚོས་གོམས་འགྱུར་ན།
是中僅一功德亦 須經劫海熟稔修
བདག་ནི་ཡོན་ཏན་ཆ་ལ་ཡང་། གོམས་པ་ནམ་ཡང་མ་སྐྱེས་ཏེ།
如是己之功德分 絲毫亦未熟稔修
ཇི་ཞིག་ལྟར་རྙེད་སྐྱེ་བ་ནི། བདག་གིས་དོན་མེད་བྱས་པ་མཚར།
無論何種情況生 我身何以令無義
བདག་གིས་བཅོམ་ལྡན་མ་མཆོད་ཅིང་། དགའ་སྟོན་ཆེན་པོའི་བདེ་མ་བྱིན།
伏德越我未供養 歡悅大慶典未設
བསྟན་ལ་བྱ་བ་མ་བྱས་དང་། དབུལ་པོའི་བསམ་པ་རྫོགས་མ་བྱས།
佛教事業未行持 未令貧者心想成
འཇིགས་ལ་མི་འཇིགས་མ་བྱིན་དང་། ཉམ་ཐག་བདེ་མ་བྱིན་ན་བདག
怖畏者未施無畏 衰弱者未施安樂
མ་ཡི་མངལ་གྱི་ཟུག་རྔུ་དང་། སྡུག་བསྔལ་འབའ་ཞིག་བསྐྱེད་པར་ཟད།
唯於母胎中痛苦 極為巨痛甚苦矣
བདག་ནི་སྔོན་དང་ད་ལྟར་ཡང་། ཆོས་ལ་མོས་དང་བྲལ་བ་ཡིས།
我從往昔至今亦 於法相信亦遠離
ཕོངས་པ་འདི་འདྲ་བྱུང་བར་གྱུར། སུ་ཞིག་ཆོས་ལ་མོས་པ་གཏོང་།
故遭此狀甚憾矣 誰復捨正法信心
དགེ་བའི་ཕྱོགས་ནི་ཐམས་ཅད་ཀྱི། རྩ་བ་མོས་པར་ཐུབ་པས་གསུངས།
一切善根悉全為 根乃相信能仁說
དེ་ཡི་རྩ་བ་རྟག་ཏུ་ནི། རྣམ་སྨིན་འབྲས་བུ་བསྒོམས་པས་སོ།
依此根本長期以 異熟因果恆禪修
སྡུག་བསྔལ་ཡིད་མི་བདེ་བ་དང་། འཇིགས་པ་རྣམ་པ་སྣ་ཚོགས་དང་།
痛苦意不樂以及 諸種怖畏恐懼與
འདོད་པ་རྣམས་དང་བྲལ་བ་ནི། སྡིག་པ་སྤྱོད་ལས་འབྱུང་བར་འགྱུར།
所求一切悉遠離 皆惡業形成而生
ཡིད་ལ་བསམས་པའི་དགེ་བྱས་པས། གང་དང་གང་དུ་འགྲོ་འགྱུར་བ།
內心所思善根行 隨其往至任何處
དེ་དང་དེར་ནི་བསོད་ནམས་དེས། འབྲས་བུའི་ཡོན་གྱིས་མངོན་མཆོད་འགྱུར།
即於彼處以福報 善果報前受禮敬
སྡིག་པ་བྱེད་པ་བདེ་འདོད་ཀྱང་། གང་དང་གང་དུ་འགྲོ་འགྱུར་བ།
若作惡業欲求樂 隨其往至任何處
དེ་དང་དེར་ནི་སྡིག་པ་དེས། སྡུག་བསྔལ་མཚོན་གྱིས་རྣམ་པར་འཇོམས།
即於彼處以惡業 痛苦之劍窘迫侵
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

《極樂願文》 2.12懺悔未知自性罪之一

《入雄心菩薩行論》第六品修忍辱

印度那爛陀的大班智達寂天菩薩所寫的《入菩薩行論》是世界上闡述成佛道路、菩提行道上最究竟圓滿的著作。