《入雄心菩薩行論》第七品 精進(一)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第七品 精進(一)
དེ་ལྟར་བཟོད་པས་བརྩོན་འགྲུས་བརྩམ། འདི་ལྟར་བརྩོན་ལ་བྱང་ཆུབ་གནས།
如是忍辱始精進 如是精進住菩提
རླུང་མེད་གཡོ་བ་མེད་པ་བཞིན། བསོད་ནམས་བརྩོན་འགྲུས་མེད་མི་འབྱུང་།
猶如無風焰不動 若無精進福不生
བརྩོན་གང་དགེ་ལ་སྤྲོ་བའོ། དེ་ཡི་མི་མཐུན་ཕྱོགས་བཤད་བྱ།
精進本質為歡喜 於彼相違應當述
ལེ་ལོ་ངན་ལ་ཞེན་པ་དང་། སྐྱིད་ལུག་བདག་ཉིད་བརྙས་པའོ།
貪婪劣事且懈怠 怯弱卑下自輕蔑
སྙོམ་ལས་བདེ་བའི་རོ་མྱང་དང་། གཉིད་ལ་བརྟེན་པའི་སྲེད་པ་ཡིས།
貪玩戀味於逸樂 耽著倚臥嗜睡眠
འཁོར་བའི་སྡུག་བསྔལ་མི་སྐྱོ་ལས། ལེ་ལོ་ཉེ་བར་སྐྱེ་བར་འགྱུར།
輪迴痛苦不厭傷 由斯而令懈怠生
ཉོན་མོངས་རྒྱ་བས་བཤོར་ནས་ནི། སྐྱེ་བའི་རྒྱར་ནི་ཆུད་གྱུར་ནས།
為煩惱網所抓縛 已然墮入極深網
འཆི་བདག་ཁར་ནི་སོང་གྱུར་པ། ཅི་སྟེ་ད་དུང་མི་ཤེས་སམ།
必當入於死王口 爾今云何猶不知
རང་སྡེ་རིམ་གྱིས་གསོད་པ་ཡང་། ཁྱོད་ཀྱིས་མཐོང་བར་མ་གྱུར་ཏམ།
同類逐漸遭宰殺 汝豈於此未現見
འོན་ཀྱང་གཉིད་ལ་བརྟེན་པ་གང་། གདོལ་པ་དང་ནི་མ་ཧེ་བཞིན།
若仍貪著於倚臥 猶如牛群見屠夫
ལམ་ནི་ཀུན་ནས་བཀག་ནས་སུ། འཆི་བདག་གིས་ནི་བལྟས་བཞིན་དུ།
逃離通路皆阻斷 死王此時正凝視
ཇི་ལྟར་ཁྱོད་ནི་ཟ་དགའ་ཞིང་། འདི་ལྟར་གཉིད་ལོག་ཇི་ལྟར་དགའ།
云何汝仍貪美食 汝豈能仍耽睡眠
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

《極樂願文》 2.12懺悔未知自性罪之一

《入雄心菩薩行論》第六品修忍辱

印度那爛陀的大班智達寂天菩薩所寫的《入菩薩行論》是世界上闡述成佛道路、菩提行道上最究竟圓滿的著作。