《入雄心菩薩行論》第五品 護正知竟成
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第五品 護正知
དེ་ལྟར་རིག་བྱས་གཞན་དོན་ལ། རྟག་ཏུ་བརྩོན་པར་གནས་པར་བྱ།
如是明知為利他 應當恆常以精進
ཐུགས་རྗེ་མངའ་བ་རིང་གཟིགས་པས། བཀག་པ་རྣམས་ཀྱང་དེ་ལ་གནང་།
大慈大悲見遠者 說不允事亦開許
ལོག་པར་ལྷུང་དང་མགོན་མེད་དང་། བརྟུལ་ཞུགས་གནས་ལ་བགོ་བྱ་ཞིང་།
入惡道及無怙主 淨入修者作分配
རན་པ་ཙམ་དུ་བཟའ་བྱ་སྟེ། ཆོས་གོས་གསུམ་མ་གཏོགས་པ་སྦྱིན།
自己食用唯適量 三衣除外悉布施
དམ་པའི་ཆོས་ནི་སྤྱོད་པའི་ལུས། ཕྲན་ཚེགས་ཆེད་དུ་གནོད་མི་བྱ།
學佛修行之身體 莫為小事而破壞
དེ་ལྟར་བྱས་ན་སེམས་ཅན་གྱི། བསམ་པ་མྱུར་དུ་རྫོགས་པར་འགྱུར།
如是行持眾生之 心想速疾皆事成
སྙིང་རྗེའི་བསམ་པ་མ་དག་པར། ལུས་འདི་གཏང་བར་མི་བྱ་སྟེ།
慈悲心未清淨前 此身軀不可布施
ཅི་ནས་འདི་དང་གཞན་དུ་ཡང་། དོན་ཆེན་སྒྲུབ་པའི་རྒྱུར་གཏང་ངོ།
此生抑或來世亦 大利之因可布施
མ་གུས་པ་ལ་ཆོས་མི་བཤད། མི་ན་བཞིན་དུ་མགོ་དཀྲིས་དང་།
於無禮者不說法 若是無病而纏頭
གདུགས་དང་འཁར་བ་མཚོན་ཐོགས་དང་། མགོ་བོ་གཡོགས་པ་དག་ལ་མིན།
持傘持杖及武噐 覆頭等人皆不宜
དམན་ལ་ཟབ་དང་རྒྱ་ཆེ་དང་། སྐྱིས་པ་མེད་པར་བུད་མེད་མིན།
鈍根非深廣法器 無男僅女則不宜
དམན་དང་མཆོག་གི་ཆོས་རྣམས་ལ། མཚུངས་པར་གུས་པས་ཀུན་དུ་སྤྱད།
低位及高貴佛法 應平等敬拜修持
རྒྱ་ཆེན་ཆོས་ཀྱི་སྣོད་གྱུར་པ། དམན་པའི་ཆོས་ལ་སྦྱར་མི་བྱ།
於大佛法根器者 不應授與低根法
སྤྱོད་པ་ཡོངས་སུ་དོར་མི་བྱ། མདོ་དང་སྔགས་ཀྱིས་འདྲིད་མི་བྱ།
戒律行持不應捨 不以密續咒惑人
སོ་ཤིང་དང་ནི་མཆིལ་མ་དག དོར་བ་ན་ནི་དགབ་པར་བྱ།
刷牙木枝及唾液 丟時應以土掩蔽
གཅི་ལ་སོགས་པའང་ལོངས་སྤྱོད་པའི། ཆུ་དང་ཐང་ལ་དོར་བ་སྨད།
大小便及受用水 不棄於水源及地
ཁ་བཀང་བ་དང་སྒྲ་བཅས་དང་། ཁ་གདངས་ནས་ནི་བཟའ་མི་བྱ།
滿口食物且出聲 張開大口莫進食
རྐང་པ་བརྐྱང་སྟེ་མི་འདུག་ཅིང། ལག་པ་མཉམ་པར་མི་མཉེའོ།
坐時切莫足伸出 雙手勿一同揉搓
བཞོན་པ་མལ་སྟན་གནས་དག་ཏུ། བུད་མེད་གཞན་དང་གཅིག་མི་བྱ།
騎乘床榻等所在 莫與其他婦女共
འཇིག་རྟེན་མ་དད་གྱུར་པ་ཀུན། མཐོང་དང་དྲིས་ཏེ་སྤང་བར་བྱ།
令世間凡人不信 己見問彼應遠離
སོར་མོས་བརྡ་ནི་མི་བྱ་སྟེ། གུས་དང་བཅས་པས་གཡས་པ་ཡི
莫以手指作示意 應具恭敬以右手
ལག་པ་དག་ནི་ཀུན་གྱིས་ཀྱང་། ལམ་ཡང་དེ་ལྟར་བསྟན་པར་བྱ།
整個手掌心往上 問路應詳加指路
ལག་པ་ཤས་ཆེར་བསྐྱོད་མིན་ཏེ། ཅུང་ཟད་བསྐྱོད་ལ་སྒྲ་བསྒྲགས་པ།
手不可輕躁搖擺 不宜粗魯大聲叫
སེ་གོལ་ལ་སོགས་བརྡ་བྱས་ཏེ། གཞན་དུ་མ་བསྔམས་པར་འགྱུར་རོ།
應以彈指作示意 否則己未管束己
མགོན་པོ་མྱ་ངན་འདས་གཟིམས་ལྟར། འདོད་པའི་ཕྱོགས་སུ་ཉལ་བར་བྱ།
怙主涅槃睡姿般 頭朝所欲方向臥
ཤེས་བཞིན་མྱུར་དུ་ལྡང་སེམས་ལ། ཐོག་མ་ཉིད་དུ་ངེས་པར་སྦྱར།
正知思明早速起 初始應具此肯確
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་དག ཚད་མེད་པར་ནི་གསུངས་པ་ལས།
雄心菩薩諸行持 無量無邊宣說中
སེམས་སྦྱང་བ་ཡི་སྤྱོད་པ་ནི། ངེས་པར་དེ་སྲིད་སྤྱད་པར་བྱ
心清淨之所實修 肯定應恆時修持
ཉིན་དང་མཚན་མོ་ལན་གསུམ་དུ། ཕུང་པོ་གསུམ་པ་གདོན་བྱ་ཞིང་།
白晝夜晩各三次 應須念誦三聚經
རྒྱལ་དང་བྱང་ཆུབ་སེམས་བརྟེན་པས། ལྟུང་བའི་ལྷག་མ་དེས་ཞི་བྱ།
依靠永勝佛菩薩 淨除墮罪外餘墮
རང་ངམ་གཞན་གྱི་དབང་ཡང་རུང་། གནས་སྐབས་གང་དུ་ཅི་སྤྱོད་ཀྱང་
無論為自或為他 任何時處修何行
བསླབ་པར་གསུངས་པ་གང་ཡིན་པའི། གནས་སྐབས་དེ་ལ་འབད་དེ་བསླབ།
戒學宣說諸何者 此應精勤而修學
རྒྱལ་སྲས་རྣམས་ཀྱིས་མི་བསླབ་པ། དེ་ནི་གང་ཡང་ཡོད་མིན་ཏེ།
眾佛子不修學事 於任何處皆無有
དེ་ལྟར་གནས་པའི་མཁས་པ་ལ། བསོད་ནམས་མི་འགྱུར་གང་ཡང་མེད།
如是行持之智者 無福報者亦無有
དངོས་སམ་ཡང་ན་བརྒྱུད་ཀྱང་རུང་། སེམས་ཅན་དོན་ལས་གཞན་མི་སྤྱད།
直接抑或間接亦 唯利眾生餘不思
སེམས་ཅན་ཁོ་ནའི་དོན་གྱི་ཕྱིར། ཐམས་ཅད་བྱང་ཆུབ་ཕྱིར་བསྡོའོ།
唯行利益有情事 悉全菩提大回向
རྟག་པར་དགེ་བའི་བཤེས་གཉེན་ནི། ཐེག་ཆེན་དོན་ལ་མཁས་པ་དང་།
依止善知識乃謂 大乘法義智慧者
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་བརྟུལ་ཞུགས་མཆོག སྲོག་གི་ཕྱིར་ཡང་མི་བཏང་ངོ།
雄心菩薩之淨入 縱捨生命不捨離
དཔལ་འབྱུང་བ་ཡི་རྣམ་ཐར་ལས། བླ་མ་བསྟེན་པའི་ཚུལ་ལྟར་བསླབ།
應如吉源菩薩傳 依止上師而學習
འདི་དང་སངས་རྒྱས་བཀའ་སྩལ་གཞན། མདོ་སྡེ་བཀླགས་ནས་ཤེས་པར་བྱ།
此與如來佛教言 讀誦經文應明知
མདོ་སྡེ་རྣམས་ལས་བསླབ་པ་སྣང་། དེ་བས་མདོ་སྡེ་བཀླག་པར་བྱ།
諸經示菩薩戒學 是故應當誦經文
ནམ་མཁའི་སྙིང་པོའི་མདོ་སྡེ་ནི། ཐོབ་མར་ཉིད་དུ་བལྟ་བར་བྱ།
虛空藏精髓經謂 最初受戒當先誦
གང་ཕྱིར་རྟག་ཏུ་སྤྱདཔ་ནི། དེ་ལས་རྒྱ་ཆེར་རབ་སྟོན་པས།
是故應常時行持 於彼論中廣講釋
བསླབ་པ་ཀུན་ལས་བཏུས་པ་ཡང་། ངེས་པར་ཡང་དང་ཡང་དུ་བལྟ།
亦應於集學論中 定須再再勤閲覽
ཡང་ན་རེ་ཞིག་མདོར་བསྡུས་པའི། མདོ་རྣམས་ཀུན་ལས་བཏུས་པ་བལྟ།
抑或暫時總略要 當閲彙集諸經論
འཕགས་པ་ཀླུ་སྒྲུབ་ཀྱིས་མཛད་པའི། གཉིས་པོའང་འབད་པས་བལྟ་བར་བྱ།
跟隨龍樹所造論 此二者應精進閱
གང་ལས་གང་ནི་མ་བཀག་པ། དེ་ཉིད་སྤྱད་པར་བྱ་བ་སྟེ།
其中何者未遮止 此即是應所行持
འཇིག་རྟེན་སེམས་ནི་བསྲུང་བའི་ཕྱིར། བསླབ་པ་མཐོང་ནས་ཡང་དག་སྤྱད།
為守護滅依之心 見戒學而究竟行
ལུས་དང་སེམས་ཀྱི་གནས་སྐབས་ལ། ཡང་དང་ཡང་དུ་བརྟག་བྱ་བ།
身體與心之時況 屢屢行持研察之
དེ་ཉིད་ཁོ་ན་མདོར་ན་ནི། ཤེས་བཞིན་བསྲུང་བའི་མཚན་ཉིད་དོ།
以此為主總結謂 守護正知之跡象
ལུས་ཀྱིས་འདི་དག་སྤྱད་པར་བྱ། ཚིག་ཙམ་བརྗོད་པས་ཅི་ཞིག་འགྲུབ།
諸事應躬行實修 念誦文詞有何益
སྨན་དཔྱད་བཀླགས་པ་ཙམ་གྱིས་ནི། ནད་པ་དག་ལ་ཕན་འགྱུར་རམ།
僅為讀誦醫藥方 豈對病人有益否
ཤེས་བཞིན་བསྲུང་བར་བྱ་བ་སྟེ་ལེའུ་ལྔ་པའོ།།
第五品 護正知竟成
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第五品 護正知
དེ་ལྟར་རིག་བྱས་གཞན་དོན་ལ། རྟག་ཏུ་བརྩོན་པར་གནས་པར་བྱ།
如是明知為利他 應當恆常以精進
ཐུགས་རྗེ་མངའ་བ་རིང་གཟིགས་པས། བཀག་པ་རྣམས་ཀྱང་དེ་ལ་གནང་།
大慈大悲見遠者 說不允事亦開許
ལོག་པར་ལྷུང་དང་མགོན་མེད་དང་། བརྟུལ་ཞུགས་གནས་ལ་བགོ་བྱ་ཞིང་།
入惡道及無怙主 淨入修者作分配
རན་པ་ཙམ་དུ་བཟའ་བྱ་སྟེ། ཆོས་གོས་གསུམ་མ་གཏོགས་པ་སྦྱིན།
自己食用唯適量 三衣除外悉布施
དམ་པའི་ཆོས་ནི་སྤྱོད་པའི་ལུས། ཕྲན་ཚེགས་ཆེད་དུ་གནོད་མི་བྱ།
學佛修行之身體 莫為小事而破壞
དེ་ལྟར་བྱས་ན་སེམས་ཅན་གྱི། བསམ་པ་མྱུར་དུ་རྫོགས་པར་འགྱུར།
如是行持眾生之 心想速疾皆事成
སྙིང་རྗེའི་བསམ་པ་མ་དག་པར། ལུས་འདི་གཏང་བར་མི་བྱ་སྟེ།
慈悲心未清淨前 此身軀不可布施
ཅི་ནས་འདི་དང་གཞན་དུ་ཡང་། དོན་ཆེན་སྒྲུབ་པའི་རྒྱུར་གཏང་ངོ།
此生抑或來世亦 大利之因可布施
མ་གུས་པ་ལ་ཆོས་མི་བཤད། མི་ན་བཞིན་དུ་མགོ་དཀྲིས་དང་།
於無禮者不說法 若是無病而纏頭
གདུགས་དང་འཁར་བ་མཚོན་ཐོགས་དང་། མགོ་བོ་གཡོགས་པ་དག་ལ་མིན།
持傘持杖及武噐 覆頭等人皆不宜
དམན་ལ་ཟབ་དང་རྒྱ་ཆེ་དང་། སྐྱིས་པ་མེད་པར་བུད་མེད་མིན།
鈍根非深廣法器 無男僅女則不宜
དམན་དང་མཆོག་གི་ཆོས་རྣམས་ལ། མཚུངས་པར་གུས་པས་ཀུན་དུ་སྤྱད།
低位及高貴佛法 應平等敬拜修持
རྒྱ་ཆེན་ཆོས་ཀྱི་སྣོད་གྱུར་པ། དམན་པའི་ཆོས་ལ་སྦྱར་མི་བྱ།
於大佛法根器者 不應授與低根法
སྤྱོད་པ་ཡོངས་སུ་དོར་མི་བྱ། མདོ་དང་སྔགས་ཀྱིས་འདྲིད་མི་བྱ།
戒律行持不應捨 不以密續咒惑人
སོ་ཤིང་དང་ནི་མཆིལ་མ་དག དོར་བ་ན་ནི་དགབ་པར་བྱ།
刷牙木枝及唾液 丟時應以土掩蔽
གཅི་ལ་སོགས་པའང་ལོངས་སྤྱོད་པའི། ཆུ་དང་ཐང་ལ་དོར་བ་སྨད།
大小便及受用水 不棄於水源及地
ཁ་བཀང་བ་དང་སྒྲ་བཅས་དང་། ཁ་གདངས་ནས་ནི་བཟའ་མི་བྱ།
滿口食物且出聲 張開大口莫進食
རྐང་པ་བརྐྱང་སྟེ་མི་འདུག་ཅིང། ལག་པ་མཉམ་པར་མི་མཉེའོ།
坐時切莫足伸出 雙手勿一同揉搓
བཞོན་པ་མལ་སྟན་གནས་དག་ཏུ། བུད་མེད་གཞན་དང་གཅིག་མི་བྱ།
騎乘床榻等所在 莫與其他婦女共
འཇིག་རྟེན་མ་དད་གྱུར་པ་ཀུན། མཐོང་དང་དྲིས་ཏེ་སྤང་བར་བྱ།
令世間凡人不信 己見問彼應遠離
སོར་མོས་བརྡ་ནི་མི་བྱ་སྟེ། གུས་དང་བཅས་པས་གཡས་པ་ཡི
莫以手指作示意 應具恭敬以右手
ལག་པ་དག་ནི་ཀུན་གྱིས་ཀྱང་། ལམ་ཡང་དེ་ལྟར་བསྟན་པར་བྱ།
整個手掌心往上 問路應詳加指路
ལག་པ་ཤས་ཆེར་བསྐྱོད་མིན་ཏེ། ཅུང་ཟད་བསྐྱོད་ལ་སྒྲ་བསྒྲགས་པ།
手不可輕躁搖擺 不宜粗魯大聲叫
སེ་གོལ་ལ་སོགས་བརྡ་བྱས་ཏེ། གཞན་དུ་མ་བསྔམས་པར་འགྱུར་རོ།
應以彈指作示意 否則己未管束己
མགོན་པོ་མྱ་ངན་འདས་གཟིམས་ལྟར། འདོད་པའི་ཕྱོགས་སུ་ཉལ་བར་བྱ།
怙主涅槃睡姿般 頭朝所欲方向臥
ཤེས་བཞིན་མྱུར་དུ་ལྡང་སེམས་ལ། ཐོག་མ་ཉིད་དུ་ངེས་པར་སྦྱར།
正知思明早速起 初始應具此肯確
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་དག ཚད་མེད་པར་ནི་གསུངས་པ་ལས།
雄心菩薩諸行持 無量無邊宣說中
སེམས་སྦྱང་བ་ཡི་སྤྱོད་པ་ནི། ངེས་པར་དེ་སྲིད་སྤྱད་པར་བྱ
心清淨之所實修 肯定應恆時修持
ཉིན་དང་མཚན་མོ་ལན་གསུམ་དུ། ཕུང་པོ་གསུམ་པ་གདོན་བྱ་ཞིང་།
白晝夜晩各三次 應須念誦三聚經
རྒྱལ་དང་བྱང་ཆུབ་སེམས་བརྟེན་པས། ལྟུང་བའི་ལྷག་མ་དེས་ཞི་བྱ།
依靠永勝佛菩薩 淨除墮罪外餘墮
རང་ངམ་གཞན་གྱི་དབང་ཡང་རུང་། གནས་སྐབས་གང་དུ་ཅི་སྤྱོད་ཀྱང་
無論為自或為他 任何時處修何行
བསླབ་པར་གསུངས་པ་གང་ཡིན་པའི། གནས་སྐབས་དེ་ལ་འབད་དེ་བསླབ།
戒學宣說諸何者 此應精勤而修學
རྒྱལ་སྲས་རྣམས་ཀྱིས་མི་བསླབ་པ། དེ་ནི་གང་ཡང་ཡོད་མིན་ཏེ།
眾佛子不修學事 於任何處皆無有
དེ་ལྟར་གནས་པའི་མཁས་པ་ལ། བསོད་ནམས་མི་འགྱུར་གང་ཡང་མེད།
如是行持之智者 無福報者亦無有
དངོས་སམ་ཡང་ན་བརྒྱུད་ཀྱང་རུང་། སེམས་ཅན་དོན་ལས་གཞན་མི་སྤྱད།
直接抑或間接亦 唯利眾生餘不思
སེམས་ཅན་ཁོ་ནའི་དོན་གྱི་ཕྱིར། ཐམས་ཅད་བྱང་ཆུབ་ཕྱིར་བསྡོའོ།
唯行利益有情事 悉全菩提大回向
རྟག་པར་དགེ་བའི་བཤེས་གཉེན་ནི། ཐེག་ཆེན་དོན་ལ་མཁས་པ་དང་།
依止善知識乃謂 大乘法義智慧者
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་བརྟུལ་ཞུགས་མཆོག སྲོག་གི་ཕྱིར་ཡང་མི་བཏང་ངོ།
雄心菩薩之淨入 縱捨生命不捨離
དཔལ་འབྱུང་བ་ཡི་རྣམ་ཐར་ལས། བླ་མ་བསྟེན་པའི་ཚུལ་ལྟར་བསླབ།
應如吉源菩薩傳 依止上師而學習
འདི་དང་སངས་རྒྱས་བཀའ་སྩལ་གཞན། མདོ་སྡེ་བཀླགས་ནས་ཤེས་པར་བྱ།
此與如來佛教言 讀誦經文應明知
མདོ་སྡེ་རྣམས་ལས་བསླབ་པ་སྣང་། དེ་བས་མདོ་སྡེ་བཀླག་པར་བྱ།
諸經示菩薩戒學 是故應當誦經文
ནམ་མཁའི་སྙིང་པོའི་མདོ་སྡེ་ནི། ཐོབ་མར་ཉིད་དུ་བལྟ་བར་བྱ།
虛空藏精髓經謂 最初受戒當先誦
གང་ཕྱིར་རྟག་ཏུ་སྤྱདཔ་ནི། དེ་ལས་རྒྱ་ཆེར་རབ་སྟོན་པས།
是故應常時行持 於彼論中廣講釋
བསླབ་པ་ཀུན་ལས་བཏུས་པ་ཡང་། ངེས་པར་ཡང་དང་ཡང་དུ་བལྟ།
亦應於集學論中 定須再再勤閲覽
ཡང་ན་རེ་ཞིག་མདོར་བསྡུས་པའི། མདོ་རྣམས་ཀུན་ལས་བཏུས་པ་བལྟ།
抑或暫時總略要 當閲彙集諸經論
འཕགས་པ་ཀླུ་སྒྲུབ་ཀྱིས་མཛད་པའི། གཉིས་པོའང་འབད་པས་བལྟ་བར་བྱ།
跟隨龍樹所造論 此二者應精進閱
གང་ལས་གང་ནི་མ་བཀག་པ། དེ་ཉིད་སྤྱད་པར་བྱ་བ་སྟེ།
其中何者未遮止 此即是應所行持
འཇིག་རྟེན་སེམས་ནི་བསྲུང་བའི་ཕྱིར། བསླབ་པ་མཐོང་ནས་ཡང་དག་སྤྱད།
為守護滅依之心 見戒學而究竟行
ལུས་དང་སེམས་ཀྱི་གནས་སྐབས་ལ། ཡང་དང་ཡང་དུ་བརྟག་བྱ་བ།
身體與心之時況 屢屢行持研察之
དེ་ཉིད་ཁོ་ན་མདོར་ན་ནི། ཤེས་བཞིན་བསྲུང་བའི་མཚན་ཉིད་དོ།
以此為主總結謂 守護正知之跡象
ལུས་ཀྱིས་འདི་དག་སྤྱད་པར་བྱ། ཚིག་ཙམ་བརྗོད་པས་ཅི་ཞིག་འགྲུབ།
諸事應躬行實修 念誦文詞有何益
སྨན་དཔྱད་བཀླགས་པ་ཙམ་གྱིས་ནི། ནད་པ་དག་ལ་ཕན་འགྱུར་རམ།
僅為讀誦醫藥方 豈對病人有益否
ཤེས་བཞིན་བསྲུང་བར་བྱ་བ་སྟེ་ལེའུ་ལྔ་པའོ།།
第五品 護正知竟成
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言