《入雄心菩薩行論》第八品 修禪定(十)
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第八品 修禪定(十)
དེ་ལྟས་གཞན་གྱི་དོན་བྱས་ཀྱང་། རློམ་སེམས་དང་ནི་ངོ་མཚར་མེད།
如是行持利他事 亦是無饜足之心
གཅིག་ཏུ་གཞན་དོན་ལ་དགའ་བས། རྣམ་སྨིན་འབྲས་བུའི་རེ་བ་མེད།
恆行利益眾生事 不執果報異熟果
དེ་བས་ཇི་ལྟར་ཆུང་དུ་ན། མི་སྙན་ལས་ཀྱང་བདག་བསྲུང་བ།
如是極微小事及 不悅耳語自守護
དེ་བཞིན་གཞན་ལ་བསྲུང་སེམས་དང་། སྙིང་རྗེའི་སེམས་ནི་དེ་ལྟར་བྱ།
亦具守護他眾心 慈悲心如是行持
གོམས་པ་ཡིས་ནི་གཞན་དག་གི། ཁུ་བ་ཁྲག་གི་ཐིགས་པ་ལ།
熟悉習氣之其他 白菩提繞達滴血
དངོས་པོ་མེད་པར་གྱུར་ཀྱང་ནི། བདག་གོ་ཞེས་ནི་ཤེས་པ་ལྟར།
無有真實然而卻 認定執視為我般
དེ་བཞིན་གཞན་གྱི་ལུས་ལ་ཡང་། བདག་ཙེས་ཅི་ཡི་ཕྱིར་མི་གཟུང་།
等同其他身體亦 何不執持為我耶
བདག་གི་ལུས་ནི་གཞན་དག་ཏུའང་། བཞག་པ་དེ་ལྟར་དཀའ་བ་མེད།
自身亦如其他身 安立為他亦不難
བདག་ཉིད་སྐྱོན་བཅས་གཞན་ལ་ཡང་། ཡོན་ཏན་རྒྱ་མཚོར་ཤེས་བྱས་ནས།
自身諸多缺失亦 知他具如海功德
བདག་འཛིན་ཡོངས་སུ་དོར་བ་དང་། གཞན་བླང་བ་ནི་བསྒོམ་པར་བྱ།
我執悉全捨離及 於他攝取當禪修
ཇི་ལྟར་ལག་པ་ལ་སོགས་པ། ལུས་ཀྱི་ཡན་ལག་ཡིན་འདོད་ལྟར།
如是手與足諸等 認同人體之分支
དེ་བཞིན་འགྲོ་བའི་ཡན་ལག་ཏུ། ཅི་ཕྱིར་ལུས་ཅན་རྣམས་མི་འདོད།
等同有情之分支 何不認身具者分
ཇི་ལྟར་བདག་ལེད་ལུས་འདི་ལ། གོམས་པས་བདག་གི་བློ་བྱུང་བ།
如是無我之身軀 熟稔有我之思惟
དེ་བཞིན་སེམས་ཅན་གཞན་ལ་ཡང་། གོམས་པས་བདག་བློ་ཅིས་མི་སྐྱེ།
等同其餘眾生亦 熟練則生起我想
དེ་ལྟ་ན་ནི་གཞན་གྱི་དོན། བྱས་ཀྱང་ངོ་མཚར་རློམ་མི་འབྱུང་།
故雖利其他眾生 行持亦不稀不驕
བདག་ཉིད་ཀྱིས་ནི་ཟས་ཟོས་ནས། ལན་ལ་རེ་བ་མི་འབྱུང་བཞིན།
猶如自身食飲饌 未曾希求回報般
དེ་བས་ཇི་ལྟར་ཆུང་དུ་ན། མི་སྙན་ལས་ཀྱང་བདག་བསྲུང་བ།
故而如是微渺事 逆耳語應自守護
དེ་བཞིན་འགྲོ་ལ་བསྲུང་སེམས་དང་། སྙིང་རྗེའི་སེམས་ནི་གོམས་པར་བྱ།
等同守護有情心 慈悲心則應熟習
དེ་བས་མགོན་པོ་སྤྱན་རས་གཟིགས། ཐུགས་རྗེ་ཆེན་པོས་འགྲོ་བ་ཡི།
故而怙主觀世音 大慈大悲對有情
འཁོར་གྱི་འཇིགས་པ་བསལ་བའི་ཕྱིར། རང་གི་མཚན་ཡང་བྱིན་གྱིས་བརླབས།
為去除諸眾怖畏 以自名號為加持
དཀའ་ལས་ཕྱིར་ལྡོག་མི་བྱ་སྟེ། འདི་ལྟར་གོམས་པའི་མཐུ་ཡིས་ནི།
除教言外不回遮 由於熟習之力故
གང་གི་མིང་ཐོས་འཇིགས་པ་ཡང་། དེ་ཉིད་མེད་ན་མི་དགར་འགྱུར།
聞名心生怖畏亦 即時亦無不悅意
གང་ཞིག་བདག་དང་གཞན་རྣམས་ནི། མྱུར་དུ་བསྐྱབ་པར་འདོད་པ་དེས།
若人希欲自與他 速疾救度離怖畏
བདག་དང་བཞན་དུ་བརྗེ་བྱ་བ། གསང་བའི་དམ་པ་སྤྱད་པར་བྱ།
應修自他相換法 此為極勝密之行
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第八品 修禪定(十)
དེ་ལྟས་གཞན་གྱི་དོན་བྱས་ཀྱང་། རློམ་སེམས་དང་ནི་ངོ་མཚར་མེད།
如是行持利他事 亦是無饜足之心
གཅིག་ཏུ་གཞན་དོན་ལ་དགའ་བས། རྣམ་སྨིན་འབྲས་བུའི་རེ་བ་མེད།
恆行利益眾生事 不執果報異熟果
དེ་བས་ཇི་ལྟར་ཆུང་དུ་ན། མི་སྙན་ལས་ཀྱང་བདག་བསྲུང་བ།
如是極微小事及 不悅耳語自守護
དེ་བཞིན་གཞན་ལ་བསྲུང་སེམས་དང་། སྙིང་རྗེའི་སེམས་ནི་དེ་ལྟར་བྱ།
亦具守護他眾心 慈悲心如是行持
གོམས་པ་ཡིས་ནི་གཞན་དག་གི། ཁུ་བ་ཁྲག་གི་ཐིགས་པ་ལ།
熟悉習氣之其他 白菩提繞達滴血
དངོས་པོ་མེད་པར་གྱུར་ཀྱང་ནི། བདག་གོ་ཞེས་ནི་ཤེས་པ་ལྟར།
無有真實然而卻 認定執視為我般
དེ་བཞིན་གཞན་གྱི་ལུས་ལ་ཡང་། བདག་ཙེས་ཅི་ཡི་ཕྱིར་མི་གཟུང་།
等同其他身體亦 何不執持為我耶
བདག་གི་ལུས་ནི་གཞན་དག་ཏུའང་། བཞག་པ་དེ་ལྟར་དཀའ་བ་མེད།
自身亦如其他身 安立為他亦不難
བདག་ཉིད་སྐྱོན་བཅས་གཞན་ལ་ཡང་། ཡོན་ཏན་རྒྱ་མཚོར་ཤེས་བྱས་ནས།
自身諸多缺失亦 知他具如海功德
བདག་འཛིན་ཡོངས་སུ་དོར་བ་དང་། གཞན་བླང་བ་ནི་བསྒོམ་པར་བྱ།
我執悉全捨離及 於他攝取當禪修
ཇི་ལྟར་ལག་པ་ལ་སོགས་པ། ལུས་ཀྱི་ཡན་ལག་ཡིན་འདོད་ལྟར།
如是手與足諸等 認同人體之分支
དེ་བཞིན་འགྲོ་བའི་ཡན་ལག་ཏུ། ཅི་ཕྱིར་ལུས་ཅན་རྣམས་མི་འདོད།
等同有情之分支 何不認身具者分
ཇི་ལྟར་བདག་ལེད་ལུས་འདི་ལ། གོམས་པས་བདག་གི་བློ་བྱུང་བ།
如是無我之身軀 熟稔有我之思惟
དེ་བཞིན་སེམས་ཅན་གཞན་ལ་ཡང་། གོམས་པས་བདག་བློ་ཅིས་མི་སྐྱེ།
等同其餘眾生亦 熟練則生起我想
དེ་ལྟ་ན་ནི་གཞན་གྱི་དོན། བྱས་ཀྱང་ངོ་མཚར་རློམ་མི་འབྱུང་།
故雖利其他眾生 行持亦不稀不驕
བདག་ཉིད་ཀྱིས་ནི་ཟས་ཟོས་ནས། ལན་ལ་རེ་བ་མི་འབྱུང་བཞིན།
猶如自身食飲饌 未曾希求回報般
དེ་བས་ཇི་ལྟར་ཆུང་དུ་ན། མི་སྙན་ལས་ཀྱང་བདག་བསྲུང་བ།
故而如是微渺事 逆耳語應自守護
དེ་བཞིན་འགྲོ་ལ་བསྲུང་སེམས་དང་། སྙིང་རྗེའི་སེམས་ནི་གོམས་པར་བྱ།
等同守護有情心 慈悲心則應熟習
དེ་བས་མགོན་པོ་སྤྱན་རས་གཟིགས། ཐུགས་རྗེ་ཆེན་པོས་འགྲོ་བ་ཡི།
故而怙主觀世音 大慈大悲對有情
འཁོར་གྱི་འཇིགས་པ་བསལ་བའི་ཕྱིར། རང་གི་མཚན་ཡང་བྱིན་གྱིས་བརླབས།
為去除諸眾怖畏 以自名號為加持
དཀའ་ལས་ཕྱིར་ལྡོག་མི་བྱ་སྟེ། འདི་ལྟར་གོམས་པའི་མཐུ་ཡིས་ནི།
除教言外不回遮 由於熟習之力故
གང་གི་མིང་ཐོས་འཇིགས་པ་ཡང་། དེ་ཉིད་མེད་ན་མི་དགར་འགྱུར།
聞名心生怖畏亦 即時亦無不悅意
གང་ཞིག་བདག་དང་གཞན་རྣམས་ནི། མྱུར་དུ་བསྐྱབ་པར་འདོད་པ་དེས།
若人希欲自與他 速疾救度離怖畏
བདག་དང་བཞན་དུ་བརྗེ་བྱ་བ། གསང་བའི་དམ་པ་སྤྱད་པར་བྱ།
應修自他相換法 此為極勝密之行
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言