《入雄心菩薩行論》第五品 護正知
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第五品 護正知
བསླབ་པ་བསྲུང་བར་འདོད་པ་ཡིས། རབ་ཏུ་བསྒྲིམས་ནས་སེམས་བསྲུང་སྟེ།
欲嚴謹守護戒律 極為謹慎守護心
སེམས་འདི་བསྲུང་བར་མ་བྱས་ན། བསླབ་པ་བསྲུང་བར་ཡོང་མི་ནུས།
若未護成自心則 謹慎持戒無法守
སེམས་ཀྱི་གླང་པོ་ཡན་བཏང་བས། མནར་མེད་གནོད་པ་བྱེད་པ་ལྟར།
心之大象放縱故 入金剛獄破壞般
གླང་ཆེན་མ་ཐུལ་མྱོས་པ་ཡིས། འདི་ན་དེ་འདྲའི་གནོད་མི་བྱེད།
大象未馴瘋狂以 如是損害不及此
ཀུན་ནས་དྲན་པའི་ཐག་པ་ཡིས། སེམས་ཀྱི་གླང་པོ་དམ་བཏགས་ན།
恆久正念繩索以 心之大象緊綑則
འཇིགས་པ་ཐམས་ཅད་མེད་འགྱུར་ཞིང་། དགེ་བ་ཐམས་ཅད་ལག་ཏུ་འོང་།
怖畏悉全皆無有 善根咸全掌中握
སྟག་དང་སེང་གེ་གླང་ཆེན་དྲེད། སྦྲུལ་དང་དགྲ་རྣམས་ཐམས་ཅད་དང་།
猛虎大象獅與熊 蛇及敵眾悉全與
སེམས་ཅན་དམྱལ་བའི་སྲུང་མ་དང། བྱད་མ་དེ་བཞིན་སྲིན་པོ་རྣམས།
有情地獄獄卒及 詛咒等同羅剎眾
སེམས་འདི་གཅིག་པུ་བཏགས་པ་ཡིས། དེ་དག་ཐམས་ཅད་བཏགས་པར་འགྱུར།
此心若能降伏則 此等咸全已降伏
འདི་ལྟར་འཇིགས་པ་ཐམས་ཅད་དང་། སྡུག་བསྔལ་དཔག་ཏུ་མེད་པ་ཡང་།
如是怖畏咸全及 痛苦無量無邊亦
སེམས་ལས་བྱུང་བ་ཡིན་ནོ་ཞེས། ཡང་དག་གསུང་པ་ཉིད་ཀྱིས་བསྟན།
心裡投射展現出 究竟佛陀所宣說
སེམས་ཅན་དམྱལ་བའི་མཚོན་ཆ་རྣམས། སུ་ཞིག་གིས་ནི་ཆེད་དུ་བྱས།
眾生地獄見刀劍 乃由誰令其製造
ལྕགས་སྲེག་ས་གཞི་སུ་ཡིས་བྱས། མེ་ཚོགས་དེ་དག་ཅི་ལས་བྱུང་།
燃燒熱鐵誰鑄造 猛火從何而出現
དེ་འདྲ་དེ་དག་ཐམས་ཅད་ཀྱང་། སྡིག་སེམས་ཡིན་པར་ཐུབ་པས་གསུངས།
如是此等咸全亦 惡心所造能仁宣
དེ་ལྟར་འཇིག་རྟེན་གསུམ་པོ་ན། སེམས་ལས་སཇིགས་པ་གཞན་འགའ་མེད།
如斯三界中皆是 除心之外無恐怖
གལ་ཏེ་འགྲོ་བ་དབུལ་བོར་ནས། སྦྱིན་པའི་ཕ་རོལ་ཕྱིན་ཡིན་ན།
若令有情皆離貧 方為布施究竟岸
ད་རུང་འགྲོ་བཀྲེན་ཡོད་ན་སྔོན། སྐྱོབ་པ་ཇི་ལྟར་ཕ་རོལ་ཕྱིན།
有情現仍處貧苦 昔怙主豈達究竟
བདོག་པ་ཐམས་ཅད་འབྲས་བཅས་ཏེ། སྐྱེ་བོ་ཀུན་ལ་བཏང་སེམས་ཀྱིས།
所有諸物與果報 悉施有情捨心以
སྦྱིན་པའི་ཕ་རོལ་ཕྱིན་གསུངས་ཏེ། དེ་ལྟས་དེ་ནི་སེམས་ཉིད་དོ།
布施究竟岸佛宣 是故此以心為主
ཉ་ལ་སོགས་པ་གང་ཞིག་ཏུ། དེ་དག་གསོད་མི་འགྱུར་བར་བསྐྲད།
驅離魚等至何方 免遭殺害處不易
སྤོང་བའི་སེམས་ནི་ཐོབ་པ་ལས། ཚུལ་ཁྲིམས་ཕ་རོལ་ཕྱིན་པར་བཤད།
遠離殺生之心後 宣持戒臻究竟岸
སེམས་ཅན་མི་སྲུན་ནམ་མཁའ་བཞིན། དེ་དག་གཞོམ་གྱིས་ཡོང་མི་ལང་།
眾生悖逆如虛空 此等豈有降伏時
ཁྲོ་བའི་སེམས་འདི་གཅིག་བཅོམ་ན། དགྲ་དེ་ཐམས་ཅད་ཆོམས་དང་འདྲ།
若能降伏瞋恨心 如同降伏敵人般
ས་སྟེངས་འདི་དག་ཀོས་གཡོགས་སུ། དེ་སྙེད་ཀོ་བས་ག་ལ་ལང་༑
芒刺大地牛皮覆 牛皮之多豈足以
ལྷམ་མཐིལ་ཙམ་གྱི་ཀོ་བས་ནི། ས་སྟེངས་ཐམས་ཅད་གཡོགས་དང་འདྲ།
僅需己鞋底鋪皮 大地悉覆皮一般
དེ་བཞིན་ཕྱི་རོལ་དངོས་པོ་ཡང་། བདག་གིས་ཕྱིར་བཟློག་མི་ལང་གི།
等同外在一切亦 吾力無法盡回遮
བདག་གི་སེམས་འདི་ཕྱིར་བཟློག་བྱའི། གཞན་རྣམས་བཟློག་གོ་ཅི་ཞིག་དགོས།
自心回遮改變後 其餘何必復回遮
སེམས་གསལ་གཅིག་བསྐྱེད་འབྲས་བུ་གང། ཚངས་ལ་སོགས་པ་ཡིན་པ་ལྟར།
一念明淨心果報 如是能生梵天等
ལུས་ངག་བཅས་པའི་འབྲས་བུ་མང་། སྤྱོད་པ་ཞན་པས་དེ་ལྟ་མིན།
緃俱身語果報此 行渺弱則果非此
བཟླས་བརྗོད་དང་ནི་དཀའ་ཐུབ་ཀུན། ཡུན་རིང་དུས་སུ་སྤྱད་བྱས་ཀྱང་།
持咒難行之苦修 長期恆時行持亦
སེམས་གཞན་གཡེངས་པས་བྱས་པ་ནི། དེ་ཉིད་རིག་པས་དོན་མེད་གསུངས།
心為散亂修持也 究竟證者言無益
གང་གིས་ཆོས་ཀྱི་གཙོ་བོ་མཆོག སེམས་ཀྱི་གསང་འདི་མ་ཤེས་ན།
任孰佛法之珍貴 心之祕密若不曉
བདེ་ཐོབ་སྡུག་བསྔལ་གཞོམ་འདོད་ཀྱང་། དེ་དག་དོན་མེད་གྱི་ནར་འཁྱམ།
欲求樂或除苦亦 此等悉為無意義
དེ་ལྟས་བདག་གི་སེམས་འདི་ནི། ལེགས་གཟུང་ལེགས་པར་བསྲུང་བར་བྱ།
是故吾之於此心 應善加攝持守護
སེམས་བསྲུང་བརྟུལ་ཞུགས་མ་གཏོགས་པ། བརྟུལ་ཞུགས་མང་པོས་ཅི་ཞིག་བྱ།
除心守護淨入外 餘多淨入豈何益
མ་གྲངས་དྲོལ་བའི་ཁྲོད་གནས་ན། སྒྲིམས་ཏེ་རྨ་ཡི་བག་བྱེད་བཞིན།
與煩雜者同處所 應慎護己創傷般
སྐྱེ་བོ་ངན་ཁྲོད་གནས་པས་ཀྱང་། སེམས་ཀྱི་རྨ་འདི་རྟག་ཏུ་བསྲུང་།
處於眾煩惱者際 猶自心傷應長護
རྨ་ཡི་སྡུག་བསྔལ་ཆུང་དུ་ཡིས། སྐྲག་པའང་རྨ་ཡི་བག་བྱེད་ན།
創傷微小痛苦亦 懼苦猶尚不放逸
བསྡུས་འཇོམས་རིས་འཇོམས་སྐྲག་པ་དག། སེམས་ཀྱི་རྨ་ལྟ་ཅིས་མི་སྲུང་།
畏懼聚砸地獄毀 是故心傷何不護
སྤྱོད་པ་འདི་འདྲས་གནས་བྱེད་ན། སྐྱེ་བོ་ངན་པའི་ཁྲོད་གནས་སམ།
如斯行為而行持 縱處煩雜惡劣眾
བུད་མེད་ཁྲོད་ན་གནས་ཀྱང་རུང། སྡོམ་བརྩོན་བརྟན་པ་ཉམས་མི་འགྱུར།
抑或居於女眾間 持戒精穩不破犯
བདག་གི་རྙེད་དང་བཀུར་སྟི་དང་། ལུས་དང་འཚོ་བ་མེད་བླ་ཞིང་།
吾獲利益及禮敬 身及生活無亦可
དགེ་བ་གཞན་ཡང་ཉམས་བླ་ཡི། སེམས་ནི་ནམས་ཀྱང་ཉམས་མི་བྱ།
其餘善根無亦可 此心永遠不毀損
སེམས་བསྲུང་འདོད་པ་རྣམས་ལ་ནི། དྲན་པ་དང་ནི་ཤེས་བཞིན་དག
欲守護心此種人 謹以正知及正念
ཐམས་ཅད་འབད་པས་སྲུངས་ཤིག་ཅེས། བདག་ནི་དེ་ལྟར་ཐལ་མོ་སྦྱོར།
全然精進勤守護 如是吾誠摯合掌
ནད་ཀྱིས་དཀྲུགས་པའི་མི་དག་ནི། ལས་རྣམས་ཀུན་ལ་ལཐུ་མེད་པ།
病情攪動所困者 行持何事皆無力
དེ་བཞིན་རྨོངས་པས་སེམས་དཀྲུགས་པ། ལས་རྣམས་ཀུན་ལ་མཐུ་མེད་དོ།
等同愚痴攪動心 行持諸善亦無力
ཤེས་བཞིན་མེད་པའི་སེམས་ལྡན་པའི། ཐོས་དང་བསམས་དང་བསྒོམས་པ་ཡང།
無有正知心具此 聽聞思考修持亦
གློ་རྡོལ་བུམ་པའི་ཆུ་བཞིན་དུ། དྲན་པ་ལ་ནི་དེ་མི་གནས།
猶如漏瓶倒水般 正知之上無存住
ཐོས་ལྡན་དད་པ་ཅན་དང་ནི། བརྩོན་པ་ལྷུར་ལེན་དུ་མ་ཡང་།
聞法具信心者謂 精進極勤修者亦
ཤེས་བཞིན་མེད་པའི་སྐྱོན་ཆགས་པས། ལྟུང་བའི་རྙོག་དང་བཅས་པར་འགྱུར།
因無正知之缺失 根本墮終將染污
ཤེས་བཞིན་མེད་པའི་ཆོམ་རྐུན་དག དྲན་པ་ཉམས་པའི་རྗེས་འབྲང་བས།
無有正知如盜賊 毀損正念尾隨之
བསོད་ནམས་དག་ནི་ཉེར་བསགས་ཀྱང་། རྐུན་པོས་ཕྲོགས་བཞིན་ངན་འགྲོར་འགྲོ།
福德善根積聚亦 盜奪而墮三惡道
ཉོན་མོངས་ཆོམ་རྐུན་ཚོགས་འདི་ནི། གླགས་སྐབས་ཚོལ་བར་བྱེད་པ་སྟེ།
此等煩惱如盜般 尋覓伺機以行持
གླགས་རྙེད་གྱུར་ནས་དགེ་འཕྲོག་ཅིང་། བདེ་འགྲོའི་སྲོག་ཀྱང་འཇོམས་པར་བྱེད།
趁機搶奪諸善根 樂趣之命亦砸毀
དེ་བས་དྲན་པ་ཡིད་སྒོ་ནས། གུད་དུ་ནམ་ཡང་མི་གཏོང་ངོ།
是故正知之意門 永遠不置於一旁
སོང་ནའང་ངན་འགྲོ་གནོད་པ་དག དྲན་པར་བྱས་ཏེ་ཉེ་བར་བཞག
若離應念惡趣患 憶持則安置正知
བླ་མ་དང་ནི་འགྲོགས་པ་ལས། མཁན་པོས་རྗེས་སུ་བརྟན་པ་དང་།
常隨親近上師尊 穩固跟隨堪布學
འཇིགས་པས་སྐལ་ལྡན་གུས་བྱེད་ལ། དྲན་པ་བདེ་བླག་ཉིད་དུ་སྐྱེ།
為離怖畏敬具福 正知則為易產生
སངས་རྒྱས་བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་དག ཀུན་དུ་ཐོགས་མེད་གཟིགས་པར་ལྡན།
覺綻佛與菩薩眾 永遠無礙神通眼
དེ་དག་ཐམས་ཅད་སྤྱན་སྔ་ན། རྟག་པར་བདག་ནི་གནས་སོ་ཞེས།
此等咸全之現前 吾等常時存在此
དེ་ལྟར་བསམས་ནས་ངོ་ཚ་དང་། གུས་དང་འཇིགས་ལྡན་དེ་བཞིན་གནོས།
思惟生起愧疚及 恭敬畏懼諾受持
དེས་ན་སངས་རྒྱས་རྗེས་དྲན་པའང་། དེ་ལ་ཡང་དང་ཡང་དུ་འབྱུང་།
是故憶念覺綻佛 亦持續不斷湧現
གང་ཚེ་དྲན་པ་ཡིད་སྒོ་ནས། བསྲུང་པའི་དོན་དུ་གནས་གྱུར་པ།
彼為正念之意門 守護狀態而存住
དེ་ཚེ་ཤེས་བཞིན་འོང་འགྱུར་ཞིང་། སོང་བ་དག་ཀྱང་འོང་བར་འགྱུར།
此時正知即現前 縱然暫失能復返
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第五品 護正知
བསླབ་པ་བསྲུང་བར་འདོད་པ་ཡིས། རབ་ཏུ་བསྒྲིམས་ནས་སེམས་བསྲུང་སྟེ།
欲嚴謹守護戒律 極為謹慎守護心
སེམས་འདི་བསྲུང་བར་མ་བྱས་ན། བསླབ་པ་བསྲུང་བར་ཡོང་མི་ནུས།
若未護成自心則 謹慎持戒無法守
སེམས་ཀྱི་གླང་པོ་ཡན་བཏང་བས། མནར་མེད་གནོད་པ་བྱེད་པ་ལྟར།
心之大象放縱故 入金剛獄破壞般
གླང་ཆེན་མ་ཐུལ་མྱོས་པ་ཡིས། འདི་ན་དེ་འདྲའི་གནོད་མི་བྱེད།
大象未馴瘋狂以 如是損害不及此
ཀུན་ནས་དྲན་པའི་ཐག་པ་ཡིས། སེམས་ཀྱི་གླང་པོ་དམ་བཏགས་ན།
恆久正念繩索以 心之大象緊綑則
འཇིགས་པ་ཐམས་ཅད་མེད་འགྱུར་ཞིང་། དགེ་བ་ཐམས་ཅད་ལག་ཏུ་འོང་།
怖畏悉全皆無有 善根咸全掌中握
སྟག་དང་སེང་གེ་གླང་ཆེན་དྲེད། སྦྲུལ་དང་དགྲ་རྣམས་ཐམས་ཅད་དང་།
猛虎大象獅與熊 蛇及敵眾悉全與
སེམས་ཅན་དམྱལ་བའི་སྲུང་མ་དང། བྱད་མ་དེ་བཞིན་སྲིན་པོ་རྣམས།
有情地獄獄卒及 詛咒等同羅剎眾
སེམས་འདི་གཅིག་པུ་བཏགས་པ་ཡིས། དེ་དག་ཐམས་ཅད་བཏགས་པར་འགྱུར།
此心若能降伏則 此等咸全已降伏
འདི་ལྟར་འཇིགས་པ་ཐམས་ཅད་དང་། སྡུག་བསྔལ་དཔག་ཏུ་མེད་པ་ཡང་།
如是怖畏咸全及 痛苦無量無邊亦
སེམས་ལས་བྱུང་བ་ཡིན་ནོ་ཞེས། ཡང་དག་གསུང་པ་ཉིད་ཀྱིས་བསྟན།
心裡投射展現出 究竟佛陀所宣說
སེམས་ཅན་དམྱལ་བའི་མཚོན་ཆ་རྣམས། སུ་ཞིག་གིས་ནི་ཆེད་དུ་བྱས།
眾生地獄見刀劍 乃由誰令其製造
ལྕགས་སྲེག་ས་གཞི་སུ་ཡིས་བྱས། མེ་ཚོགས་དེ་དག་ཅི་ལས་བྱུང་།
燃燒熱鐵誰鑄造 猛火從何而出現
དེ་འདྲ་དེ་དག་ཐམས་ཅད་ཀྱང་། སྡིག་སེམས་ཡིན་པར་ཐུབ་པས་གསུངས།
如是此等咸全亦 惡心所造能仁宣
དེ་ལྟར་འཇིག་རྟེན་གསུམ་པོ་ན། སེམས་ལས་སཇིགས་པ་གཞན་འགའ་མེད།
如斯三界中皆是 除心之外無恐怖
གལ་ཏེ་འགྲོ་བ་དབུལ་བོར་ནས། སྦྱིན་པའི་ཕ་རོལ་ཕྱིན་ཡིན་ན།
若令有情皆離貧 方為布施究竟岸
ད་རུང་འགྲོ་བཀྲེན་ཡོད་ན་སྔོན། སྐྱོབ་པ་ཇི་ལྟར་ཕ་རོལ་ཕྱིན།
有情現仍處貧苦 昔怙主豈達究竟
བདོག་པ་ཐམས་ཅད་འབྲས་བཅས་ཏེ། སྐྱེ་བོ་ཀུན་ལ་བཏང་སེམས་ཀྱིས།
所有諸物與果報 悉施有情捨心以
སྦྱིན་པའི་ཕ་རོལ་ཕྱིན་གསུངས་ཏེ། དེ་ལྟས་དེ་ནི་སེམས་ཉིད་དོ།
布施究竟岸佛宣 是故此以心為主
ཉ་ལ་སོགས་པ་གང་ཞིག་ཏུ། དེ་དག་གསོད་མི་འགྱུར་བར་བསྐྲད།
驅離魚等至何方 免遭殺害處不易
སྤོང་བའི་སེམས་ནི་ཐོབ་པ་ལས། ཚུལ་ཁྲིམས་ཕ་རོལ་ཕྱིན་པར་བཤད།
遠離殺生之心後 宣持戒臻究竟岸
སེམས་ཅན་མི་སྲུན་ནམ་མཁའ་བཞིན། དེ་དག་གཞོམ་གྱིས་ཡོང་མི་ལང་།
眾生悖逆如虛空 此等豈有降伏時
ཁྲོ་བའི་སེམས་འདི་གཅིག་བཅོམ་ན། དགྲ་དེ་ཐམས་ཅད་ཆོམས་དང་འདྲ།
若能降伏瞋恨心 如同降伏敵人般
ས་སྟེངས་འདི་དག་ཀོས་གཡོགས་སུ། དེ་སྙེད་ཀོ་བས་ག་ལ་ལང་༑
芒刺大地牛皮覆 牛皮之多豈足以
ལྷམ་མཐིལ་ཙམ་གྱི་ཀོ་བས་ནི། ས་སྟེངས་ཐམས་ཅད་གཡོགས་དང་འདྲ།
僅需己鞋底鋪皮 大地悉覆皮一般
དེ་བཞིན་ཕྱི་རོལ་དངོས་པོ་ཡང་། བདག་གིས་ཕྱིར་བཟློག་མི་ལང་གི།
等同外在一切亦 吾力無法盡回遮
བདག་གི་སེམས་འདི་ཕྱིར་བཟློག་བྱའི། གཞན་རྣམས་བཟློག་གོ་ཅི་ཞིག་དགོས།
自心回遮改變後 其餘何必復回遮
སེམས་གསལ་གཅིག་བསྐྱེད་འབྲས་བུ་གང། ཚངས་ལ་སོགས་པ་ཡིན་པ་ལྟར།
一念明淨心果報 如是能生梵天等
ལུས་ངག་བཅས་པའི་འབྲས་བུ་མང་། སྤྱོད་པ་ཞན་པས་དེ་ལྟ་མིན།
緃俱身語果報此 行渺弱則果非此
བཟླས་བརྗོད་དང་ནི་དཀའ་ཐུབ་ཀུན། ཡུན་རིང་དུས་སུ་སྤྱད་བྱས་ཀྱང་།
持咒難行之苦修 長期恆時行持亦
སེམས་གཞན་གཡེངས་པས་བྱས་པ་ནི། དེ་ཉིད་རིག་པས་དོན་མེད་གསུངས།
心為散亂修持也 究竟證者言無益
གང་གིས་ཆོས་ཀྱི་གཙོ་བོ་མཆོག སེམས་ཀྱི་གསང་འདི་མ་ཤེས་ན།
任孰佛法之珍貴 心之祕密若不曉
བདེ་ཐོབ་སྡུག་བསྔལ་གཞོམ་འདོད་ཀྱང་། དེ་དག་དོན་མེད་གྱི་ནར་འཁྱམ།
欲求樂或除苦亦 此等悉為無意義
དེ་ལྟས་བདག་གི་སེམས་འདི་ནི། ལེགས་གཟུང་ལེགས་པར་བསྲུང་བར་བྱ།
是故吾之於此心 應善加攝持守護
སེམས་བསྲུང་བརྟུལ་ཞུགས་མ་གཏོགས་པ། བརྟུལ་ཞུགས་མང་པོས་ཅི་ཞིག་བྱ།
除心守護淨入外 餘多淨入豈何益
མ་གྲངས་དྲོལ་བའི་ཁྲོད་གནས་ན། སྒྲིམས་ཏེ་རྨ་ཡི་བག་བྱེད་བཞིན།
與煩雜者同處所 應慎護己創傷般
སྐྱེ་བོ་ངན་ཁྲོད་གནས་པས་ཀྱང་། སེམས་ཀྱི་རྨ་འདི་རྟག་ཏུ་བསྲུང་།
處於眾煩惱者際 猶自心傷應長護
རྨ་ཡི་སྡུག་བསྔལ་ཆུང་དུ་ཡིས། སྐྲག་པའང་རྨ་ཡི་བག་བྱེད་ན།
創傷微小痛苦亦 懼苦猶尚不放逸
བསྡུས་འཇོམས་རིས་འཇོམས་སྐྲག་པ་དག། སེམས་ཀྱི་རྨ་ལྟ་ཅིས་མི་སྲུང་།
畏懼聚砸地獄毀 是故心傷何不護
སྤྱོད་པ་འདི་འདྲས་གནས་བྱེད་ན། སྐྱེ་བོ་ངན་པའི་ཁྲོད་གནས་སམ།
如斯行為而行持 縱處煩雜惡劣眾
བུད་མེད་ཁྲོད་ན་གནས་ཀྱང་རུང། སྡོམ་བརྩོན་བརྟན་པ་ཉམས་མི་འགྱུར།
抑或居於女眾間 持戒精穩不破犯
བདག་གི་རྙེད་དང་བཀུར་སྟི་དང་། ལུས་དང་འཚོ་བ་མེད་བླ་ཞིང་།
吾獲利益及禮敬 身及生活無亦可
དགེ་བ་གཞན་ཡང་ཉམས་བླ་ཡི། སེམས་ནི་ནམས་ཀྱང་ཉམས་མི་བྱ།
其餘善根無亦可 此心永遠不毀損
སེམས་བསྲུང་འདོད་པ་རྣམས་ལ་ནི། དྲན་པ་དང་ནི་ཤེས་བཞིན་དག
欲守護心此種人 謹以正知及正念
ཐམས་ཅད་འབད་པས་སྲུངས་ཤིག་ཅེས། བདག་ནི་དེ་ལྟར་ཐལ་མོ་སྦྱོར།
全然精進勤守護 如是吾誠摯合掌
ནད་ཀྱིས་དཀྲུགས་པའི་མི་དག་ནི། ལས་རྣམས་ཀུན་ལ་ལཐུ་མེད་པ།
病情攪動所困者 行持何事皆無力
དེ་བཞིན་རྨོངས་པས་སེམས་དཀྲུགས་པ། ལས་རྣམས་ཀུན་ལ་མཐུ་མེད་དོ།
等同愚痴攪動心 行持諸善亦無力
ཤེས་བཞིན་མེད་པའི་སེམས་ལྡན་པའི། ཐོས་དང་བསམས་དང་བསྒོམས་པ་ཡང།
無有正知心具此 聽聞思考修持亦
གློ་རྡོལ་བུམ་པའི་ཆུ་བཞིན་དུ། དྲན་པ་ལ་ནི་དེ་མི་གནས།
猶如漏瓶倒水般 正知之上無存住
ཐོས་ལྡན་དད་པ་ཅན་དང་ནི། བརྩོན་པ་ལྷུར་ལེན་དུ་མ་ཡང་།
聞法具信心者謂 精進極勤修者亦
ཤེས་བཞིན་མེད་པའི་སྐྱོན་ཆགས་པས། ལྟུང་བའི་རྙོག་དང་བཅས་པར་འགྱུར།
因無正知之缺失 根本墮終將染污
ཤེས་བཞིན་མེད་པའི་ཆོམ་རྐུན་དག དྲན་པ་ཉམས་པའི་རྗེས་འབྲང་བས།
無有正知如盜賊 毀損正念尾隨之
བསོད་ནམས་དག་ནི་ཉེར་བསགས་ཀྱང་། རྐུན་པོས་ཕྲོགས་བཞིན་ངན་འགྲོར་འགྲོ།
福德善根積聚亦 盜奪而墮三惡道
ཉོན་མོངས་ཆོམ་རྐུན་ཚོགས་འདི་ནི། གླགས་སྐབས་ཚོལ་བར་བྱེད་པ་སྟེ།
此等煩惱如盜般 尋覓伺機以行持
གླགས་རྙེད་གྱུར་ནས་དགེ་འཕྲོག་ཅིང་། བདེ་འགྲོའི་སྲོག་ཀྱང་འཇོམས་པར་བྱེད།
趁機搶奪諸善根 樂趣之命亦砸毀
དེ་བས་དྲན་པ་ཡིད་སྒོ་ནས། གུད་དུ་ནམ་ཡང་མི་གཏོང་ངོ།
是故正知之意門 永遠不置於一旁
སོང་ནའང་ངན་འགྲོ་གནོད་པ་དག དྲན་པར་བྱས་ཏེ་ཉེ་བར་བཞག
若離應念惡趣患 憶持則安置正知
བླ་མ་དང་ནི་འགྲོགས་པ་ལས། མཁན་པོས་རྗེས་སུ་བརྟན་པ་དང་།
常隨親近上師尊 穩固跟隨堪布學
འཇིགས་པས་སྐལ་ལྡན་གུས་བྱེད་ལ། དྲན་པ་བདེ་བླག་ཉིད་དུ་སྐྱེ།
為離怖畏敬具福 正知則為易產生
སངས་རྒྱས་བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་དག ཀུན་དུ་ཐོགས་མེད་གཟིགས་པར་ལྡན།
覺綻佛與菩薩眾 永遠無礙神通眼
དེ་དག་ཐམས་ཅད་སྤྱན་སྔ་ན། རྟག་པར་བདག་ནི་གནས་སོ་ཞེས།
此等咸全之現前 吾等常時存在此
དེ་ལྟར་བསམས་ནས་ངོ་ཚ་དང་། གུས་དང་འཇིགས་ལྡན་དེ་བཞིན་གནོས།
思惟生起愧疚及 恭敬畏懼諾受持
དེས་ན་སངས་རྒྱས་རྗེས་དྲན་པའང་། དེ་ལ་ཡང་དང་ཡང་དུ་འབྱུང་།
是故憶念覺綻佛 亦持續不斷湧現
གང་ཚེ་དྲན་པ་ཡིད་སྒོ་ནས། བསྲུང་པའི་དོན་དུ་གནས་གྱུར་པ།
彼為正念之意門 守護狀態而存住
དེ་ཚེ་ཤེས་བཞིན་འོང་འགྱུར་ཞིང་། སོང་བ་དག་ཀྱང་འོང་བར་འགྱུར།
此時正知即現前 縱然暫失能復返
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言